utorok 8. novembra 2016

Ako sme dovolenkovali v slnečnom Turecku - Linda Resort Hotel

Ahojte!

Aj keď je to už dva mesiace, čo som sa vrátila z letnej dovolenky v Turecku a je to možno trošku od veci, keďže tu už máme sychravú jeseň, nedá mi to nevrátiť sa aspoň na chvíľu do letných slnečných dní a možno budete mať inšpiráciu, kam vyraziť na budúci rok oddychovať.

Ja som tento rok oddych pri mori potrebovala ako soľ, lebo som mala za sebou naozaj náročné obdobie. Dlhšie sme sa s priateľom dohadovali, či vôbec pôjdeme a tiež kam a nakoniec sme sa koncom augusta rozhodli, že to bude Turecko. Lákalo nás využiť aj tie dva dni voľna, ktoré ponúka prelom augusta a septembra, ale to sme ešte nevedeli, aký veľký problém v tomto období bude zohnať dovolenku. Po dlhých hľadaniach sme natrafili na Linda Resort Hotel, ktorý mal neskutočne dobré hodnotenia a spĺňal všetko, čo sme chceli - bar na pláži, kde by sme sa mohli aj najesť, nie je to ďaleko od letiska - oblasť Side a samozrejme all inclusive. Okrem toho sa mi páčilo, že tam chodí prevažne nemecky hovoriaca klientela, takže som si mohla oprášiť aj svoju nemčinu. Začala som obvolávať cestovky a zistila som, že v danom termíne je všetko beznádejne vypredané, akoby všetci čakali na koniec sezóny :-( Už to s nami vyzeralo všelijako a už aj padlo, že nikam  nejdeme, z čoho som bola naozaj smutná. Nakoniec sa nám ale podarilo presunúť si voľno v práci a zohnať tento hotel, síce cez zahraničnú cestovku, s odletom z Viedne, ale s odchodom 31.08., tak sme neváhali a kúpili sme si našu prvú spoločnú dovolenku.Síce iba 8 dní, z ktorých vďaka úžasným odletovým časom bolo 6 pobytových, ale to nám radosť nemohlo skaziť.
Zájazd som kupovala na Slovensku cez slovenskú cestovnú agentúru s tým, že oficiálne išlo o zahraničnú cestovku Bucher. Popravde, nikdy som o tejto cestovke nepočula, ale riskli sme to. Všetky podklady ako elektrické letenky a ubytovací voucher mi zaslali mailom a mali sme sa dostaviť na Schwechat o 12:00, keďže odlet bol o 14:00. Na letisku sme sa celkom rýchlo zorientovali a čakali na let, ktorý mal trvať takmer 3 hodiny. Leteli sme so spoločnosťou SunExpress a boli sme prekvapený, že v cene letenky nebolo nič, žiadny nápoj ani jedlo. Toto sa s Travel Servisom nikdy nestalo, ale tak dalo sa všetko na palube lietadla kúpiť. Let prebehol bez komplikácii a my sme pristáli na letisku v Antalyi. Dosť dlho sme čakali na kufre a následne sme vonku hľadali nášho delegáta. V tomto prípade to ale funguje inak, ako keď idete cez slovenskú cestovku. Tu vás nikto nečaká, musíte si oproti východu z letiska nájsť stánok s vašou cestovkou, kde vám povedia, na aký zvoz máte ísť, ktorým smerom je váš bus a to je všetko. My sme išli nakoniec minibusom a po 1,5 hodine unavený z celodenného cestovania sme dorazili do hotela.

Ledva sme stihli večeru, takže sme kufre nechali na recepcii, dali nám hotelové náramky a bežali sme sa napapať. Čakalo nás veľké prekvapenie, lebo práve tento večer bol špeci a dialo sa to iba raz za pobyt. Išlo o typický turecký večer, kedy sa výnimočne večeralo vonku okolo bazéna, hrala hudba, stoly boli krásne prestreté a dokola bolo nachystané rôzne jedlo vrátane ich typických tureckých špecialít. Počas večere oznámili aj animačný program, ktorý spočíval v ohnivej šou a v bazéne mali mať vystúpenie akvabely. My sme ale úplne vyšťavený odišli na izbu a pri vybalovaní sme počuli ohnostroj, ktorý celý tento večer ukončil. Toto jediné ma tak trochu mrzí, že sme si ho nemohli užiť naplno.

Pre Turecko je typické, že nie vždy sa zhodujú obrázky hotela s realitou a na toto si treba dať pozor a prečítať si aj recenzie. Toto je jeden z mála hotelov, ktorý aj v realite vyzerá presne ako na obrázkoch. Izba je úplne rovnaká ako na obrázkoch, absolútne nič nám nechýbalo, všetko fungovalo, klimatizácia chladila, upratovali nám každý deň, do chladničky dopĺňali denne vodu v pollitrovom balení a sprchový kút bol taký veľký, že by sa tam zmestili aj 10 :-)

Keďže hotel nebol priamo pri mori, nemali sme naň ani výhľad. Ráno sme sa postupne zoznamovali s novým prostredím a išli na raňajky.
Ak je tento hotel niečím známy, tak jednou z vecí je neskutočná strava. Taký široký výber som ešte nevidela a to som bola v Turecku už tretíkrát. Bolo tam všetko, od rôzneho pečiva, toastov, palaciniek, musli, conflakes, po jogurty, ovocie, koláčiky, zeleninu, rôzne volské oká, praženice, všetko čo vás napadne. Všade boli automaty na kávu, čaj, limonády, na čo si len spomeniete.

Pri hlavnej reštaurácii sa nachádzal tento bazén a lehátkami a slnečníkmi. Mali ste to kúsok aj k baru, ktorý bol hneď vedľa reštaurácie.

Po pár krokoch cez záhradu ste sa dostali k bazénu s tobogánmi a ďalšiemu baru, kde ste mali opäť k dispozícii na pitie všetko, čo vás len napadne. Tobogány fungovali od 10:00-12:00 a od 14:00-16:00. Voda bola príjemne chladná, takže sa v ňom aj dobre plávalo. Kúsok od baru bola menšia záhradná reštaurácia a ak sa vám nechcelo ísť na obed do hotela, mohli ste sa v plavkách najesť aj tu, ale výber bol samozrejme menší. My sme sa na tobogánoch riadne vyšantili a mali sme z toho fakt zábavu.

Dovolenka pri mori je ale predovšetkým o mori samotnom. Keďže sme nemali hotel na pláži, fungoval na pláž zvoz, ktorý sme ale nevyužili. Stačilo prejsť promenádou okolo obchodíkov, na konci ktorej bolo námestie a jazero a hneď sme našli hotelovú pláž. Tu bol opäť bar, hotelové lehátka a slnečníky a hneď ste mohli vhupsnúť do mora. Bar fungoval od 10:00, od 12:00 ste sa tam mohli naobedovať, od 14:00 tam jedna pani piekla najlepšie placky, aké som  kedy jedla a o 16:00 boli koláčiky a bar sa zatváral o 17:00. Okrem toho tam bol aj vitamínový bar, takže ste si mohli dať urobiť smoothie drink z ovocia akého ste len chceli, ale za to sa už platilo.

Výhoda počasia v Turecku i začiatkom septembra je, že je tam stále teplo a aj more je pekne teplúčke. Teploty od 35-38 stupňov sú úplne normálne, cez hlavnú sezónu by som tu asi zhorela. Čo ma ale prekvapilo bolo, že more bolo dosť rýchlo hlboké a vystkytli sa aj vlny, čo ale oproti Alanyi nič nebolo, tam sú vlniská! Ako nie veľký plavec som sa držala pri brehu, kde som dočiahla a tam som si plávala. Potom sme kúpili nafučku a vtedy som sa vybrala aj ďalej od brehu.
Pláž bola piesková, vstup do mora tvorili drobné kamienky a potom tam bol opäť piesok. Slniečko neskutočne pražilo a počas dňa po mori plávali rôzne lode, skútre a mohli ste využiť rôzne vodné atrakcie. Na pláži vás neotravovali žiadny predajcovia, jedine sa pristavili pri vás predajcovia výletov. Myslím si, že tak veľkú ponuku a za tak dobré ceny som  ešte nevidela. Aj sme zvažovali jazdu na 4-kolke, ale nakoniec sme sa rozhodli, že si tých 6 dní užijeme iba leňošením a nabudúce pôjdeme aj na nejaký výlet či na tie 4-kolky.

Najlepšou bodkou za dňom plným relaxu a oddychu bola večera. Večere sú úplne naj, to už fakt neviete, čo si skôr dať. Okrem ich typickej stravy ste tu mohli nájsť aj európsku kuchyňu, ryby, opäť kopa šalátov, zeleniny, ovocia, zákuskov a aj zmrzlina. Jednoducho, odtiaľto sa nedá odísť bez pár kíl navyše a ak sa v tomto hotely niekto sťažuje, že si nevedel vybrať čo jesť a bol malý výber, tak potom neviem, čo by takýto človek chcel, pretože tam bolo všetko. Okrem hlavnej reštaurácie bola k dispozícii aj rybia a osmanská reštaurácia, ale to ste sa už museli objednávať a nás to až tak nelákalo.

Po večery sme sa zvykli poprechádzať a potom sme si zašli k baru na drink a posedeli sme si v tomto super altánku. A ďalšou super časťou večera boli animácie a to každý deň. Buď pri bazéne hrala živá hudba alebo v amfiteátri boli rôzne vystúpenia. Mňa najviac zaujalo vystúpenie afrických akrobatov, ktorí predvádzali kúsky, premety a rôzne akrobacie, z ktorých sme boli všetci unesení a pozerali sme s otvorenými ústami, fakt skvelé vystúpenie. Alebo prebiehala súťaž o Mr. Linda, kde vybrali z rôznych krajín súťažiacich a o zábavu bolo postarané.

Turecko je krajina, kde sa dajú zohnať všetky svetoznáme značky za pár korún :-) Tento rok kraľoval všade Michael Kors a jeho povestné MK ste videli všade. Chceli sme ísť aj na typické trhy do Side či Manavgatu, ale bolo v ten deň tak strašne teplo, že sme sa na to vykašlali a v tých pár obchodíkoch na promenáde sme pokúpili drobnosti pre našich najbližších.

Za celý čas sme delegáta ani raz nevideli a na nástenke bolo iba číslo, keby sa niečo stalo. Čo sa týka odletu, tak to funguje tak, že cestovka do hotela pošle mail s údajmi o odchode a to sa založí do šanóna, ktorý je na recepcii a je voľne dostupný. Vy si teda pred odletom pozriete, kedy pre vás príde zvoz a v daný deň sa odubytujete a čakáte.

Čo sa týka Turecka, opäť sa mi potvrdilo, že je to krajina, ktorá mne maximálne vyhovuje, ak hľadám ozajstný relax. Turci sú veľmi milí, usmievaví, čokolvek bolo treba ihneď vybavili, skrátka nič nám nechýbalo. Navyše mali super nemčinu a aj v angličtine ste sa veľmi dobre dohovorili. Ak sa vyskytol problém, ihneď vám na recepcii pomohli.

Absolútne nebolo nič, čo by sme mohli kritizovať až na jednu vec a tou je internet. Ten si musíte platiť, ale zas 1 Euro na deň vás nezabije a wifi potom fungovala aj na pláži. A ak máte deti, tak tie určite poteší malá minizoo. Počas dňa sa v záhrade premávali pávy a veľkej obľube sa tu tešia i mačky.

Ešte posledný pohľad z lietadla na rezorty v Antalyi a už sme smerovali domov. Nám tých 6 dní zbehlo veľmi rýchlo a bolo nám ľúto, že sa už balíme domov. Táto dovolenka prekonala naše očakávania a páčilo sa nám až tak, že sme sa sem chceli ešte v októbri vrátiť, ale už nám to z časových a pracovných dôvodov nevyšlo. Viem, že sa už nemusím báť ísť cez zahraničnú cestovku, vyšlo nás to dokonca lacnejšie než cez slovenskú a spoznali sme hotel, ktorí môžeme s čistým svedomím každému len odporučiť.

Ak teda váhate, kam ísť na budúci rok, tento hotel vám maximálne odporúčam. Určite vám nič nebude chýbať a zažijete skvelú dovolenku :-)

A ak máte vy tip na nejaký hotel, s ktorým ste boli spokojní tak ako my, kľudne mi to napíšte do komentára, rada sa nechám k budúcemu roku inšpirovať :-)