nedeľa 6. septembra 2015

Dovolenkový špeciál I - Poďte so mnou do Grécka

Ahojte!

Ako som už spomínala, dôvodom mojej dlhšej neaktivity na blogu bolo, že som bola odcestovaná. Aj moja maličkosť si potrebovala oddýchnuť a načerpať nové sily a preto som sa rozhodla na istý čas opustiť naše Slovensko a zamierila som si to posledný júlový deň do slnečného Grécka. 


Po párhodinovom lete s medzipristátím na ostrove Karpathos sme pristáli na letisku v Kalamate a odtiaľ nás čakala 2-hodinová cesta autobusom do nášho cieľa - hotela Eden Beach Plaka v pokojnej časti dedinky Drepano. Od populárneho letoviska Tolo ho delia len 3 km.   


Ide o menší hotel v kľudnej časti, v ktorého bezprostrednom okolí sú iba kempy a sem tam nejaká reštaurácia či bar. Takže pre tých, čo nemajú radi kľud a hľadajú skôr vyžitie a nočný život, toto miesto rozhodne nebude vhodné. Izby sú zariadené jednoducho, ale všade je čisto a aj každý deň sme mali poctivo upratané. Stravu sme mali all inclusive a v porovnaní s Tureckom bol výber menší, ale zato jedlo bolo naozaj kvalitné a vždy sme sa schuti najedli. Ochutnala som aj chobotnicu, ale nebude to veru delikatesa pre mňa :-) Hotel poskytuje športové vyžitie v podobe tenisu či pinpongu a každý štvrtok, sobotu a nedeľu sme mali zumbu.


Priamo pred hotelom sa nachádza kamienková pláž, takže topánky do vody, ktoré som si zabalila, sa veru využili. Vstup do mora je pozvoľný, takže pre rodiny s deťmi ideálne miesto na oddych. More bolo krásne teplé, čisté s malými rybičkami. I keď bol vrchol sezóny, nebol problém s lehátkami a slnečníkmi, vždy sme si našli nejaké voľné.
Čo sa týka počasia, tak to bolo super. Bolo krásne teplo a slnečno, avšak posledné tri dni sa navečer vždy zamračilo a trošku spŕchlo. Mne to však nevadilo, lebo posledné dni som trávila iba v tieni, nakoľko pri mojej šikovnosti som spadla a rozbila som si kolená. Čo už, som jednoducho šikovná :-)

Mesto Tolo v pozadí


Keďže my sme banda neposedná, dovolenka nie je len o vyvaľovaní sa na pláži, ale aj o spoznávaní nových miest. Náš prvý výlet bol skôr prechádzkou a to do letoviska Tolo. Ide skôr o mestečko, ktoré sa skladá z hotelov a penziónov a v ktorom je aj prístav, odkiaľ sa podnikajú jednotlivé výlety. Sú tu obchody s rôznymi suvenírmi, potraviny, lekár, atď. Delegátka nám tvrdila, že dostať sa odtiaľ nie je problém, že taxíky sú na každom rohu, ale opak bol pravdou. Takže táto prechádza sa nám mierne predĺžila do nočných hodín a keď sme po dlhom hľadaní zbadali taxi, priam sme sa k nemu rozbehli :-)
Asi sa čudujete, prečo tu dávam foto automatu so zvieratkami. Ja teda neviem, ale u nás som nič podobné nevidela. Ide o to, že ak vložíte do neho prázdnu plastovú fľašu, psíkovia a mačičky za to dostanú vodu a pitie. Príde mi to ako veľmi zaujímavý nápad.



Ďalší výlet sme podnikli do mesta Nafplio, kde sme sa rozhodli navštíviť ochrannú pevnosť Palamidi. Musím sa priznať, že vyjsť tých 1000 schodov hore a 1000 dole bola veru fuška, ale stálo to za to. Tak krásny výhľad som už dlho nevidela. Pevnosť sme si celú prešli a potom sme sa vydali do mesta do archeologického múzea. To bol tiež veľký zážitok, lebo tak krásne a zachovalé veci sa veru len tak nevidia a niekedy sa až rozum zastaví, ako v tých dávnych časoch dokázali pri použití ich techniky, vytvoriť tak krásne veci.


Z ponúkaných výletov sme si vybrali výlet loďou na ostrovy Hydra a Spetses. Po 3 hodinách plavby sme sa najskôr doplavili na ostrov Hydra. Ide o ostrov, ktorý sa nachádza v Sarónskom zálive a sú preň typické úzke čarovné uličky a staré kúrie. Na ostrove prakticky nepremávajú motorové vozidlá - čo je dneska skôr výnimočné a ich silu nahrádzajú mulice a oslíky, ktorým som to veru nezávidela. 





Následne sme sa po pár hodinách doplavili na ostrov Spetses. Na ňom tiež nie sú povolené autá, zato skútrov tu bol hojný počet. Krásy tohto ostrova možno objavovať aj na konskom povoze.  Tu sme sa aj vykúpali na pláži a potom unavený sme zamierili smer späť na hotel.
 A na záver ešte pár foto :





V ďalšom článku vám chcem ukázať, čo som si so sebou zobrala z kozmetiky, či už telovej alebo dekoratívnej.

A čo vy? Kde ste tento rok dovolenkovali?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára