pondelok 30. júna 2014

Máte citlivé zuby?

Ahojte!

Dneska som sa rozhodla pre netradičný článok a chcem vám predstaviť môjho pomocníka v boji s citlivými zubami. Ja som typ, ktorý sa zubárom sa vyhýbam na kilometer a ordináciu navštívim len v akútnych prípadoch, samozrejme okrem preventívnej prehliadky. Aj vy sa tak bojíte zubárov ako ja? Neviem čím to je, ale v poslednom čase mám veľké problémy so zubami. Všetko sa to začalo minulý rok, keď mi prvýkrát ťahali nervy zo zubov a poviem vám, nie je to nič príjemné. Potom bol chvíľu pokoj, ale asi od minulých Vianoc som začala mať zuby citlivé, najmä pri konzumácii sladkého, pri použití studených alebo teplých nápojov a jedál, či pri vdychovaní studeného vzduchu. Dočítala som sa, že zvýšená citlivosť zubov postihuje asi 40 percent dospelých ľudí na svete. Najvyššia citlivosť zubov je vo veku od 25-30 rokov. Príčin, ktoré vedú k citlivosti zubov je viacero, každopádne prvým krokom ako sa vyhnúť citlivým zubom  je správna starostlivosť o zuby, používanie mäkkých zubných kefiek, správna technika čistenia zubov, zníženie tlaku pri čistení zubov atď.
Asi vo februári som bola na dentálnej hygiene a spomenula som, že mám zuby precitlivené. Pôvodne som si myslela, že ide asi o kaz, ale vraj som tam žiaden nemala. Hygienička mi odporučila kúpiť si Colgate Sensitive Pro-Relief a tak sa začala naša spoločná púť v starostlivosti o citlivé zuby.



Colgate Sensitive Pro-Relief zubná pasta sa nachádza v plastovom obale o objeme 75 ml. Je bielej farby,  tuhšej konzistencie a má príjemnú mentolovú vôňu a príchuť. Nie je to nič slané, ako napr. Paradontax, na ten je ťažšie si zvyknúť. 


 A ako táto pasta účinkuje?
Colgate  Sensitive Pro-Relief uzatvára kanáliky, ktoré vedú k citlivým nervovým zakončeniam zubu a tak blokujú bolesť. Pri pravidelnom používaní vytvára dlhodobú bariéru, ktorá funguje ako ochranný uzáver proti bolesti citlivých zubov.

Ja ju používam každý deň ráno a večer a musím sa priznať, že mi veľmi pomohla v boji s citlivými zubami. Stačí na zubnú kefku naniesť množstvo o veľkosti hráška. Dá sa povedať, musím si trikrát zaklopať, že už s citlivosťou zubov nemám až taký veľký problém. 
Prednedávnom, asi tak dva mesiace dozadu, ma strašne rozbolel zub. Bolesť prišla náhle a bola veľmi intenzívna. Keď som už nevedela čo robiť, na pohotovosti mi nevedeli pomôcť a musela som prečkať do pondelka na návštevu vlastného zubára, na krátkodobú úľavu som používala práve túto pastu. Aplikovala som ju prstom na citlivý zub a jemne masírovala po dobu jednej minúty. Pomohlo to síce len na chvíľu, ale aj to je niečo.

Každopádne podľa mňa Colgate Sensitive Pro-Relief je super pasta, ktorá skutočne pomáha v boji s citlivými zubami. Môžem ju každému len odporučiť, som s ňou veľmi spokojná. Jej cena sa pohybuje okolo 3 Eur. Ja som ju kupovala v Teta drogérii v akcii za 2 Eurá.

A čo vy? Bojíte sa zubárov? Máte citlivé zuby? Čo vám pomáha pri citlivosti zubov?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára