piatok 16. októbra 2020

Colgate šetrne a s láskou k prírode

 

Každý rok v koši skončia miliardy použitých túb na zubnú pastu. Tvoria ďalšiu časť odpadu, ktorú produkujeme a ani si neuvedomujeme, že v súčasnosti väčšina z nich nie je recyklovateľná. A preto sa značka Colgate rozhodla prispieť k ochrane planéty a na trh uviedla novú zubnú pastu Smile for Good s transparentným zložením a prvou recyklovateľnou tubou.


Nová zubná pasta Colgate Smile for Good má na prednej strane papierovej krabičky i samotnej tuby uvedenú každú zložku, z ktorej je vyrobená spolu aj s jej účinkami. Pasta obsahuje z 99,7 % zložky prírodného pôvodu a sú úmyselne vybrané tak, aby bolo jej zloženie optimálne k požadovaným účinkom a súčasne obsahovala minimálne množstvo zložiek. V jej obsahu nenájdete SLS, TiO2 či sacharín a výrobok má aj certifikáciu od Vegan Society, FSC a EcoCert. Znamená to, že receptúra bola vyvinutá zodpovedným spôsobom a väčšina obsiahnutých zložiek pochádza z prírodných zdrojov. V súčasnosti existujú dva typy a to Smile for Good Protection a Smile for Good Whitening.

 


Colgate Smile for Good Protection chráni zuby pred vznikom zubného kazu vďaka obsahu fluóru a v prípade Colgate Smile for Good Whitening sa navyše o ich belosť postará sóda bikarbóna. 

Tuby od pasty sú na rozdiel od klasických túb na nerozoznanie a pritom ich úžasným benefitom je možnosť ich recyklácie. Obe pasty majú príjemnú svieži vôňu, Protection má gélovo-mliečnu konzistenciu a aj o trošku sviežejšiu vôňu, zatiaľ čo Whitening má gélovejšiu konzistenciu a arómou je jemnejšia. V oboch prípadoch xylitol a aróma dodávajú pastám sviežosť a chuť. 


Obe pasty dostatočne penia a zabezpečujú dôkladné čistenie zubov so sviežim účinkom. Nepatria medzi pasty, ktoré sú extrémne štipľavé a máte v ústach pocit, že vám v nich vybuchla bomba sviežosti, skôr sú jemnejšie, prirodzenejšie a pritom svoju úlohu si plnia skvelo bez toho, aby zuby dráždili. Pokiaľ ide o posúdenie bieliacích účinkov pasty Whitening, tak tu sa musím priznať, že som nejaké výrazné rozdiely nezaznamenala. Nebojujem s extra zažltnutými zubami, majú skôr prirodzený odtieň, takže extra výrazný bieliaci účinok som si nevšimla.


 

Okrem zubných pást priniesla spoločnosť Colgate na trh aj bambusové zubné kefky vo dvoch vyhotoveniach. Tento typ kefiek patrí v súčasnosti k veľmi obľúbeným a mňa osobne vyskúšanie takejto kefky už dlhšie lákalo. 

Ja ju  mám v prevedení Colgate Bamboo Charcoal Soft. Rukoväť tejto kefky je vyrobená zo 100% prírodného biologicky rozložiteľného bambusu, je zdobená bambusovými stonkami, na povrchu ošetrená včelím voskom a prispôsobená na palec pre ľahkú manipuláciu.

 


Má zužujúce sa štetiny s tenkými špičkami, ktoré poskytujú hlboké ale šetrné čistenie. Navyše obsahujú aktívne uhlie, ktoré pomáha odstrániť pigment zo skloviny.

Musím sa priznať, že ako dlhoročná užívateľka kefky Curaprox 5460, čo je podľa mňa jedna z najjemnejších a najúžasnejších zubných kefiek, som mala voči tejto bambusovej kráske rešpekt. Bála som sa, či tie štetinky nebudú príliš drsné a zuby sa mi s ňou nebudú ťažšie umývať. Kefka od Colgate ale prekvapila. Je jasné, že Curaproxke sa jemnosťou nevyrovná, ale stále je to pre mňa osobne prijateľná jemnosť a zuby sa mi s ňou ľahko a rýchlo umývajú bez ich podráždenia. Chvíľu sme si na seba zvykali a teraz je mojou každodennou spoločníčkou pri umývaní zubov. V ruke sa drží dobre a teší ma, že umývanie zubov s ňou je vo výsledku šetrné k životnému prostrediu.

Novinky od Colgate sa veľmi vydarili a teší ma, že sa táto značka zaviazala, že do roku 2025 všetky ich obaly budú 100 % recyklovateľné. Je to malý krôčik, ktorý v rámci ochrany našej planéty môžeme urobiť.

Zaujali vás tieto produkty? Máte radšej klasické zubné kefky alebo ste si obľúbili bambusové? 

 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára